Argentina y la donación de vacunas contra el COVID-19: una mirada desde la diplomacia pública y la cobertura de los medios de comunicación entre noviembre del 2021 y julio de 2022
DOI:
https://doi.org/10.35305/cc.139.203Keywords:
vaccine diplomacy, public diplomacy, vaccine donations, COVID-19Abstract
This article aims to analyze the donation of vaccines against COVID-19 made by Argentina between November 2021 and July 2022 through media coverage and press releases published by diplomatic sources. A detailed analysis of a sample of these articles contrasts the notion of neutrality between the media and diplomacy, identifying a clear trend towards non-neutrality on the part of diplomatic sources. At the same time, continuities and differences are identified between the ways of communicating the same event based on different factors. Finally, some conclusions are drawn about the factors that could have driven the selection of destinations for donations and the use of this article as a trigger for future studies is suggested.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Iván Goldman
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.